Załóżmy, że przygotowaliśmy teren budowy do budowy peronu. Usunęliśmy roślinność oraz stare elementy infrastruktury. Teraz możemy przystąpić do pracy! W przypadku tradycyjnego peronu pierwszą czynnością jest wykonanie wykopu szerokoprzestrzennego na całej długości peronu, co dodatkowo wiąże się z koniecznością zamknięcia toru. Następnie należy wykonać podsypki oraz warstwy wyrównawcze i… czekamy, aż beton ławy fundamentowej zacznie nabierać cechy wytrzymałości.
Po wykonaniu tych kroków możemy zacząć układać ścianki peronowe, metr po metrze. Jeszcze tylko izolacja i układamy zasypkę peronu. Warstwami! Z Zagęszczeniem! Chyba nie musimy dodawać, że koniecznie musi to być grunt nasypowy, a nie jakikolwiek inny np. z terenu budowy?
Po wykonaniu korpusu peronu przystępujemy do układania nawierzchni. To żmudna praca, która wymaga czasu oraz precyzji. Prawda? Jednakże, jeżeli zastosujemy Hering modula®, nie będzie konieczności wykonywania takich wykopów jak w przypadku tradycyjnego peronu. Wystarczą wykopy wąskoprzestrzenne pod bloki fundamentowe co 4 – 10 m. Uff, całe szczeście, że istnieją alternatywy tradycyjnej budowy peronów!
Korzystając z Hering modula®, możemy zaoszczędzić czas i pracę. Po zamontowaniu bloków nakładane są na nie elementy prefabrykowane peronów. Prefabrykaty posiadają gotową nawierzchnię peronową z odkrytym kruszywem wg Id-22 oraz oznakowaniem poziomym zgodnym z Ipi-1. Cały proces zajmuje tylko 14 dni, podczas gdy tradycyjny peron wymaga minimum 64 dni.
Wniosek jest jasny - Hering modula to szybki, precyzyjny, oszczędny sposób na budowę peronów, który pozwala zaoszczędzić czas pracy i jednocześnie dający gwarancję wysokiej jakości wykonania.