Jeśli chodzi o linię bezpieczeństwa, to zgodnie z warunkami technicznymi, należy oznaczyć strefę zagrożenia ostrzegawczym pasem dotykowym oraz linią wizualną. Pas wizualny powinien mieć stałą szerokość 20 cm i posiadać kolor RAL 1023. Z kolei, zgodnie z Id-22, pas dotykowy powinien mieć kolor płyty peronowej lub dostosowany do naturalnej barwy betonu w przypadku płyty z odkrytego kruszywa. Kolor też ma znaczenie!
Jednakże, w przypadku płyt Hering modula® wykonanych w technologii odkrytego kruszywa, została uzyskana aprobata i dopuszczenie do stosowania pasa ostrzegawczego w kolorze białym. Co więcej, warto zauważyć, że wykorzystanie płyt Hering modula® pozwala na znaczne skrócenie czasu budowy peronu w porównaniu z tradycyjnymi metodami. Dzięki temu inwestycje kolejowe mogą być realizowane znacznie szybciej i bardziej efektywnie.
Nie należy zapominać o znaczeniu linii bezpieczeństwa dla użytkowników peronu. Odpowiednie oznakowanie strefy zagrożenia to istotne zapewnienie bezpieczeństwa. Dlatego też, zawsze warto zadbać o właściwe oznakowanie tej linii, niezależnie od wykorzystanej metody budowy peronu.
Już wiecie, czemu to takie istotne?